Första snön

Oj, varje år vid den ärtiden går jag och väntar på att den första snön ska komma. Nästan varje år har den kommit sent på kvällen och den har kommit tyst och obemärkt. I mörkret har jag bara sett att det sakta seglar ner vita flingor och täcker naturen, husen och bilarna i ett fint vitt täcke som gnistrar. Framförallt är det så vackert när snön lägger sig över träden. Första snön brukar alltid vara magisk och barnet i mig vaknar jämt till liv. Jag vill ut och leka, åka pulka i snön, åka skridksor eller göra snöänglar för att sedan gå in och dricka varm choklad och äta bullar.

I år kom snön förvisso när det var mörkt ute men det kändes inte alls lika magiskt som de andra åren. Det kan väl dels bero på att jag hade jobbat ganska många timmar i ett sträck och helst bara ville gå hem. Dagen efter så gick vi på promenad och det var fint med all snö som låg överallt.

Så hoppas vi får en vit jul i år. Annars kan man alltid köpa vit snöspray och gå ut och spraya sin omgivning vit iallafall.

Aaa, när vi var på promenad så gick vi förbi Rosendahl och det luktade så gott om granarna så jag tror jag ska köpa min första riktiga gran i år. Så det luktar gran i hela vardagsrummet hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback