Julvecka

Idag börjar officiellt julveckan det är underbart.

De flesta jobbar denna vecka men inte jag för jag är ledig eftersom jag jobbat så mycket. Underbart. På jobbet är det så mycket så det är ren frenesi i luften - jag njuter! Det finns inget som är så underbart som att vara ledig när andra sliter som djur. Jag kan säga det med gott samvete med tanke på att jag jobbade i princip hela augusti som är en de värsta månaderna på vårat företag. 2/3 av personalen var på semester och vi andra fick jobba för dem också, jag klagar inte men nu är det min tur att vara ledig och det är sååååååå trevligt.

På fredag kommer affärerna ha öppet till 22:00-23:00, jag behöver inte köpa några fler julklappar men jag ska definitivt gå i affärer. Roligt när de är öppna så länge. När jag var liten brukade köpcentret där jag bodde ha kvällsöppet dagarna innan jul och faktiskt så var det så himla roligt för det var ganska mycket folk men ingen som var stressad och arg som på helgerna innan jul, istället är det en ganska avslappnad och trevlig stämning. Så jag rekommenderar det! Gå, titta i affärer, fika eller ät middag och gå och shoppa lite mer. Dessutom kan man alltid njuta av en drink, öl eller ett glas vin och sedan fortsätta shoppa.


Kommentarer
Postat av: Sun

Ja, jag jobbade som ett djur med dig i augusti så jag vill också ha julledigt! NK saluhall har en trevlig liten bar man kan hänga i mitt i julshoppingen.
Har du muckat med airheaded receptionist än???
Kanske vi kan få till en fika innan jul?!

Postat av: Anonym

Jaa, en fika innan jul skulle vara trevligt. Jag tänkte att det skulle vara så skönt att vara ledig så mycket men dagarna bara äts upp. Torsdag kan jag men då kan ju inte du

2005-12-19 @ 10:26:10
Postat av: Carina D

Alla affarer har stanger vid halv sex, sex pa kvallarna. Aven shoppingcenter. For tva veckor sedan borjade de ha "julopppet". Det innebar att istallet for att ha oppen 10-18 sa hade de oppet... typ 8/9-18! Vad sjutton tjanar de pa att ha oppen en timme till pa MORGONEN nar alla anda ar pa jobbet?!?! Det markliga ar att de verkade tjana pa det, for det var mer folk i rorelse pa morgonen nar jag gick till jobbet.

Den har veckan har de "extra juloppet" och nu borjar det bli ordning pa torpet. nu har de oppet till 7 och vissa till och med till 8. :-o

Kan aldrig tanka mig att de ids ha oppet till 22 pa julafton.... tror faktiskt jag laste att de skulle ha extra oppet till typ 5 eller nat...

Det ar sa att man saknar Kista Gallerian.

2005-12-21 @ 23:52:09
URL: http://carinas-swecourt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback