Dagarna innan jul och julveckan

UNDERBART!!!

Vad kan jag mer än säga än att livet är underbart?! 2 dagar före jul bestämde jag mig för att ringa min nya arbetsgivare och ta reda på vart mitt anställningsbevis tagit vägen, vill ju inte gärna säga upp mig utan det nya anställningsbeviset men jag tycker inte det är så snyggt att ringa dagen innan jul heller och säga upp sig. Jag önskar min chef en bättre jul än så. Nåväl, damen sa att de postats dagen innan men med hänvisning till all julpost tog det nog en dag extra. Och, så stärkt av att hon genast hade koll på vem jag var så tog jag det som ett gott tecken, ringde min chef för att ta pulsen på honom lite.........OCH SADE UPP MIG!!!!!!!!! Wow, jag trodde aldrig den dagen skulle komma, min chef sa bara lite fint "Jag skulle aldrig ha tagit det jobbet", mmm, men han har inte tillbringat en längre tid på universitetet heller så vad kan jag säga? Men visst, det gav en liten bitter eftersmak att han inte kunde lyckönska mig.

Jag trodde jag skulle bli själaglad och hoppa runt hemma och hjula, men efter att jag sagt upp mig kände jag mig mest livrädd, vad är det jag ger mig in på? Läskigt! Och jättespännande, det ska bli jättespännande även om jag första året även måste sitta och kuska till en stad utanför stockholm men det är bara första året.

Julen var dessutom jättemysig och rolig. Det enda jag saknar är min kompis som är hemma och besöker Sverige från Skottland. Hon verkar ha gått upp i rök, inget svar på mobilen och ingen mail. Så fröken löken kom Father Christmas and the spirits of past christmases, present christimas and the future to be och rövade bort dig?

Kommentarer
Postat av: Sun

Det är ju jättekul att du har ett nytt jobb! Din chef är bara dryg för att han förlorar en bra arbetare. Du kommer säkert hamna helt rätt! Jag är i alla fall glad för din skull!

2005-12-27 @ 18:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback