Äntligen - Den riktiga första snön

28254-3


Som alla stockholmare säkert redan vet kom den första riktiga snön i måndags. Jag vaknade och det var snöväder ute. Underbart vackert, humöret lyfte på en gång. Det är ljust och fint ute och jag vill inte jobba jag vill bara vara ute och leka i snön. I måndags var det riktig blötsnö ute men det var ändå ok. Jag var jätteglad och skulle gå och äta middag med några kollegor. Vad kan jag säga - maten var helt okej men det var ett oavbrutet gnällande på jobbet och annat. Jag hänger på till en viss gräns men det lustiga var att varje gång någon (undertecknad) försökte byta ämne så blev det lite tyst och ingen visste riktigt vad de skulle säga, det var ju knappast så att jag diskuterade djupa tunga problem (bland annat pratade jag om en gratisbio jag gick på i helgen) det var ingen direkt kommentar till det och så var ämnet tillbaka på jobb igen. Hmm...jag pratar gärna jobb någon timma men sitta en kväll och prata jobb är jag inte med på, kom igen hela kvällen. Men det var lugnt för jag gick istället och njöt av kvällens snöoväder. Maten var som sagt god så det var en ok kväll iallafall.

Mera snö!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback